معرفی اسباب بازی ‌های هر رده سنی

لگو بازی

از همان دوران کودکی تا بزرگسالی، انسان دنبال سرگرم شدن است. اسباب بازی ‌ها جزو بهترین ابزار هم برای سرگرمی و هم افزایش مهارت‌ های زندگی در انسان است. البته که هر رده سنی اسباب بازی مخصوص به خود را دارد، به همین خاطر در این مطلب از تاینی آنلاین به معرفی اسباب بازی‌ های هر رده سنی پرداخته ایم.

 

چرا رده بندی سنی برای اسباب بازی تعریف می شود؟

بدون شک برای هر رده سنی اسباب بازی‌ های متفاوتی لازم است زیرا یک نوزاد 6 ماهه نمی‌ تواند با اسباب بازی هایی مانند لگو و خمیر بازی کاری انجام دهد، حتی در برخی موارد نباید اسباب بازی هایی که قطعات ریز دارد را در اختیار کودکان کم سن قرار داد، زیرا خطراتی مانند بلعیدن و … را به دنبال دارد. بنابراین رده بندی سنی برای انتخاب اسباب بازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسباب بازی برای رده سنی از تولد تا 6 ماهگی

نوزادان از همان ابتدای زندگی در حال جستجو و کشف هستند. در دست داشتن اسباب بازی‌ های جذاب و مناسب سن آنها می‌ تواند به تقویت ارتباط مغز با دست و چشم‌ ها کمک کند. از 4 یا 5 ماهگی نوزاد توانایی در دست گرفتن اشیا را پیدا می‌ کند. همچنین نوزاد می‌ تواند در این سن اجسام متحرک را دنبال کند. می‌ توانید از اسباب‌ بازی‌ هایی مانند جغجغه، اسباب بازی‌ های متحرک مانند ماشین‌ های اسباب بازی و… برای سرگرم کردن نوزاد در این سنین استفاده کنید.

اسباب بازی برای رده سنی 6 ماهگی تا 1 سالگی

فرزند شما در این سن می‌ تواند سینه خیز برود و تا حدودی آماده راه رفتن است. اسباب بازی‌ هایی که می‌ تواند آنها را دنبال کند و اسباب بازی‌ های پازلی ساده مهارت‌ های حرکتی را تقویت کرده و هوشیاری او را افزایش می‌ دهد. در این رده سنی استفاده از اسباب بازی‌ هایی مانند عروسک‌ های پولیشی، لگوهای پارچه‌ ای و نرم، کتاب‌ های موزیکال، آلات موسیقی کودکانه فرزندتان را سر ذوق می‌ آورد.

اسباب بازی برای رده سنی 1 سالگی تا 6 سالگی

کودکان بعد از یک سالگی، دنبال کشف بیشتر دنیای اطراف خود هستند. در این بازه سنی می‌ خواهند بیشتر بپرند، بازی کنند، نقاشی بکشند، کلمات جدیدی را بیاموزند و از انواع جور کردنی‌ ها و پازل‌ ها لذت می‌ برند.
آن ‌ها در این بازه سنی دنبال ایجاد ارتباط با دیگران هستند. قوه تخیل قوی کودکان سبب می‌ شود تا نقش دیگران را در خود جستجو کنند و خود را به جای دیگران بگذارند. بنابراین طبیعی است که دوست داشته باشند مادر عروسک ‌هایشان باشند، با ماشین‌ های اسباب بازی بازی کنند و نقش پدر، مادر، آشپز، خلبان و پزشک یا نقش قهرمان های انیمیشن ها و داستان ها را بازی کنند. برای این رده سنی می‌ توانید از اسباب بازی‌ های زیر استفاده کنید:

 

خرید اسباب بازی با قیمت ارزان

 

اسباب بازی لگو

لگوها یکی از سرگرم کننده‌ ترین اسباب بازی‌ هایی هستند که می‌ توانید برای کودکان خود تهیه کنید. انواع این لگوها شبیه سازی برای لوازم دنیای واقعی مانند هواپیما، هلیکوپتر و… هستند. علاوه بر این که کودک را با کار آن ‌ها آشنا می‌ کند؛ قوه تخیل او را نیز پرورش داده و کمک می‌ کند خود را در این شغل‌ ها تصور کند.

ست وسایل بازی

ست وسایل بازی از جمله اسباب بازی‌ هایی هستند که می‌ توانید با تهیه آن‌ ها ساعت ‌ها کودک را سرگرم کنید. این ست‌ ها می‌ توانند انواع مختلفی داشته باشند. از جمله ست آشپزخانه، لوازم نجاری، لوازم پزشکی و… با این ست‌ ها کودک مسئولیت پذیری را آموخته و همچنین می‌ تواند بیشتر با نقش‌ هایی که ممکن است در آینده داشته باشد آشنا شود.

کتاب‌ های آموزشی و تصویری

کودکان در این سن عاشق تماشای تصاویر هستند. برخی از کتاب‌ ها دارای آموزش کارهای عملی هستند. به صورت تصویری و قدم به قدم انجام کارها در این کتاب‌ ها شرح داده می‌ شوند. می‌ توانید با تهیه این کتاب‌ ها خلاقیت و مهارت‌ های عملی کودک خود را افزایش دهید.

عروسک‌ های متحرک و عروسک تلفن، حیوانات پلاستیکی

بهترین نوع اسباب بازی برای ذهن در حال پیشرفت کودک اسباب بازی‌ های ساده پلاستیکی و عروسک‌ های متحرکی است که شبیه آن در طبیعت وجود دارد. ست حیوانات پلاستیکی، دایناسورها، انواع تلفن‌ های اسباب بازی و… می‌ توانند انتخاب خوبی برای رده سنی کودکان 1 تا 3 ساله باشند.

پازل‌ ها و جورکردنی‌ هایی که قطعات ساده‌ دارند

از 1 تا 3 سالگی کودک شما عاشق بازی کردن با اسباب بازی‌ هایی است که می‌ تواند آن‌ ها را حل کند یا حالت جور کردنی دارد و می‌ تواند آنها را در کنار یکدیگر قرار دهد. اسباب بازی‌ هایی مانند پازل، لگوها و مکعب‌ های چوبی یا دومینو مانند، کودک را به فکر کردن وا می‌ دارد. برخی از آنها مفاهیم جالب تعادل، جمع و تفریق و جور کردن و در کنار یک قرار دادن را به کودک شما می‌ آموزند.

لوازم نقاشی مانند ماژیک و مداد شمعی

کودکان در بازه سنی 1 تا 3 سال عاشق خط خطی کردن و نقاشی کشیدن هستند. آن ‌ها دوست دارند هر چیزی که دم دستشان هست را خط خطی کنند و بر روی آن بنویسند. می‌ توانید ابزار و لوازم مناسب نقاشی را برای آن ‌ها تهیه کنید. انواع ماژیک، مداد شمعی، مداد رنگی و دفترهای نقاشی می‌ تواند ساعت‌ ها کوک شما را سرگرم کند.

اسباب بازی‌ های ساختنی و دارای قطعاتی که بتوان آن‌ها را سرهم کرد

کودک شما دوست دارد بسازد و تجربه جدید کسب کند. پس لازم است لوازم مناسب را در اختیارش قرار دهید. از جمله این ابزارها، اسباب بازی‌ هایی هستند که می‌ توان قطعات آن را روی هم سوار کرده و یک شکل واحد تشکیل دهند. حتی پازل‌ های کاغذی و چوبی نیز برای این کار مناسب هستند. برخی از اسباب بازی‌ ها داخل جعبه یک راهنما دارند و قطعات جدا از هم هستند. می‌ توانید در کنار کودک نشسته و از او بخواهید تا آنها را درست در کنار هم قرار دهد.

آلات موسیقی و اسباب بازی‌ های صدا دار

تولید صدا و شنیدن صداهای موسیقی مانند، از علایقی است که بیشتر کودکان دارند. می‌ توانید اسباب بازی‌ هایی که شبیه ساز آلات موسیقی هستند و یا کتاب‌ های مصوت را در اختیار کودک تان قرار دهید.
به طور کلی کودک در بازه زمانی 1 تا 6 سالگی دنبال کسب مهارت و افزایش سطح درک و آگاهی خود است. والدین می‌ توانند برای شکل گیری علایق و شخصیت فردی کودک خود در این سن از انواع اسباب بازی‌ هایی که در بالا توضیح دادیم استفاده کنند. بسته به سن می‌ توان انواع ساده تا پیچیده آن را تهیه کنید.

اسباب بازی ‌های محبوب 6 سالگی تا نوجوانی

کودک بعد از طی کردن دوران 6 الی 7 سالگی وارد فاز جدیدی از رفتار شناسی و علاقه می‌ شود. در این سن و تا ورود به دنیای نوجوانی، کودک دوست دارد با اسباب بازی‌ های پیچیده‌ تری بازی کند و خواهان شرکت در بازی‌ های رقابتی و پیچیده‌ تر است. در این بازه سنی می‌ توانید برای کودک انواع طناب بازی، توپ، لگوها، ابزارهای طراحی و نقاشی، اسباب بازی‌ های شبیه ساز مشاغل، اکشن فیگورها و… را تهیه کنید.

اسباب بازی ‌های بدون رده بندی سنی

در نهایت برخی از اسباب بازی‌ ها مانند اکشن فیگورها و یا لگوها محدودیت سنی ندارند و حتی بزرگسالان علاقه زیادی به آن دارند. بنابراین اگر فرزند شما دوران نوجوانی را هم طی کرده است، می‌ توانید مطمئن باشید؛ اسباب بازی‌ های کنترلی، اکشن فیگور، لگوهای مختلف فیلم‌ های محبوب سینمایی و یا فانکوپاپ‌ های مختلف می‌ تواند او را شاد کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  +  38  =  42

تخفیف نقدی !
20.000 تخفیف
100 هزارتومان تخفیف
خیلی نزدیک بود !
15000 تومان
30.000 تومان تخفیف
25000 تومان تخفیف
سری بعدی حتما برنده میشی
برنده شدی
هفته دیگه حتما برنده میشی
200.000 تومان تخفیف نقدی
متاسفم نشد که بشه
شانس خودتو امتحان کن !
گردونه شانس !هر هفته یک بار میتونی از گردونه استفاده کنی !کلی جایزه منتظرتونه پس همین حالا شانستو امتحان کن ایمیلتو  حتما وارد کن  
ایمیلتو وارد کن  حتما کد تخفیف جایزه را کپی کن موقع خرید ازش استفاده کن