محبوب ترین فیگور شخصیت ها چه قیمتی دارند؟

فروش فیگور و انیمه در تاینی آنلاین

ابتدای مقاله باید نکته ای را متذکر شویم. محبوبیت یک فیگور و یا اکشن فیگور برای هر فرد در هر کشوری متفاوت است. مثلا شخصیتی مثل کاپیتان راجرز و یا بت من شخصیت های ملی و برند ایالات متحده هستند و کوچک و بزرگ این شخصیت ها را دوست دارند.

پس با توجه به توضیحات بالا می توان دریافت که محبوبیت این شخصیت ها در هر جا متفاوت از یکدیگر است، گاهی فیگور و مجسمه یک شخصیت منفی مثل جوکر بسیار محبوب تر از شخصیت های مثبت دی سی و مارول مثل انتقام جویان و یا لیگ عدالت است.

 

خرید فیگور و اکشن فیگور

 

اما قیمت برخی از این شخصیت ها تا 50.000.000 تومان و حتی بیشتر هم می رسد.

اگر بخواهیم بحث قیمت را بر اساس محبوبیت بررسی کنیم به نتیجه ای کامل نمیرسیم و در حقیقت چند نکته اساسی تر از محبوبیت بر قیمت یک کالا دخیل است که مهم ترین المان قیمت را می توان کیفیت و شرکت سازنده دانست.
گاهی یک شرکت معروف و صاحب سبک مثل هزبرو محصولی تولید می کند مثل یک فیگور و یا آدم آهنی که دارای ری اکشن های خاص و منحصر به فرد است. مثلا آدم آهنی ترنسفورمرز یا همان تبدیل شوندگان با کیفیت بسیار بالا با قیمتی نزدیک به 20 دلار توسط هزبرو تولید می شود. همزمان یک کمپانی چینی با متریال ضعیف تر همان محصول را تولید می کند که قیمتی نزدیک به 7 تا 10 دلار دارد. نکته اصلی اینجاست که آیا این اختلاف قیمت فقط برای برند بودن این محصول است یا تغییراتی در متریال ساخت کالا نیز اعمال شده است؟
بله قطعا تغییرات عمده ای در متریال کالا انجام شده و در حقیقت کالا فقط ظاهر محصول اورجینال را داراست و بعد از مدتی استفاده قطعا ضعف های خود را به ما نشان می دهد.
پس اساسی ترین نکته کیفیت کالاست که بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد و محبوبیت کالا در درجه های بعدی اهمیت قرار دارد.
حالا اگر از بحث کیفیت گذر کنیم و محبوب ترین فیگورها را بر اساس قیمت آن ها برسی کنیم می توانیم به مطالبی همچون محبوبیت و قیمت اشاره کنیم.

در طی سال های مختلف شخصیت های فراوانی یا به صورت مجدد و یا برای اولین بار روانه بازار شده اند و بازار این کالاها بر اساس تبلیغات تلویزیونی و یا اینترنتی محبوبیت پیدا کردند. برای مثال فیگورهای انیمه ژاپنی یا همان مانگا که تا دو سال پیش آنچنان محبوب نشده بودند، در سال 1400 به اوج محبوبیت خود در بازار فروش فیگور و اکشن فیگور رسیدند انیمه هایی مثل وانپیس، شیطان کش، ناروتو، غول توکیو، اتک آن تایتان از جمله موفق ترین و پرطرافدارترین انیمه های پخش شده در 10 سال اخیر بودند و نمی توان از این اصل گذر کرد که محبوبیت با قیمت شخصیت رابطه ای نسبتا مستقیم دارد.
برای مثال فیگورهای انیمه ناروتو که بیش از 10 سال از پخش آن می گذرد و سالیان سال در بازار فروش با فروش متوسط رو به پایین مواجه بودند به یکباره فروشی چند برابری به نسبت قبل پیدا کردند و دلیل این امر محبوبیت بیشتر این شخصیت ها به دلیل دیده شدن بیشتر بود و مستقیم بر روی قیمت این کالاها تاثیر داشته است. زیرا بازار خرید آن ها گرم تر شده و متقاضی زیاد و به نسبت قیمت هم بالاتر رفته است.

 

خرید انیمه های ژاپنی

 

مثل مجسمه ها و فیگورهای دست ساز که در سال های اخیر محبوبیتشان دو چندان شده سابق بر این چنین محصولاتی اصلا کیفیت بالایی نداشتند و محصولاتی ارزان با کیفیت معمولی رو به پایین بودند. اما در دو سال اخیر این هنر آنقدر روی دور افتاد که کیفیت هایی فوق العاده از آن ها و تولیدکنندگانشان شاهد هستیم.
در سال های اخیر مجسمه ها و فیگورهای دست ساز اکثرا با خمیر فیمو یا خمیر مونرگیو ساخته شده اند که کیفیت ساخت خیلی بالایی را دارند.

شاخص خاصی برای اندازه گیری میزان محبوبیت یک شخصیت وجود ندارد و تنها از طریق برخی نظر سنجی ها در سایت های شخصی و یک سری سایت های معتبر این شخصیت ها مشخص می شوند.
برای مثال شخصیت بی بی یودا یا همان گرگو در مجموعه سریال استاروارز سال 2020، محبوب ترین شخصیت از دید هواداران این مجموعه شناخته شد و فروش بسیار بالایی را تجربه کرد که در نوع خود یک رکورد شکنی به حساب می آمد.
پس محبوبیت فیگور و اکشن فیگور بیشترین تاثیر را از تبلیغات می پذیرد و شدت تبلیغات در محبوبیت این محصولات نقش بسیار زیادی را ایفا می کند.
گاهی حتی شخصیت هایی با ظاهری عجیب و معمولی به دلیل تبلیغات زیاد محبوبیت بسیار زیادی را پیدا می کنند به عنوان مثال شخصت وال ای رباتی که حتی حرف زدن بلد نبود و در سال 2006 با پخش یک فیلم سینمایی نزدیک به 3 ساعته توانسته تا همین امروز که 15 سال از اکران آن می گذرد محبوبیت خود را حفظ و حتی بیشتر از قبل کند و یا انیمیشن تایتان ها به پیش که یک انیمیشن مخصوص سنین 4 تا 10 سال است توانست محبوبیت بسیار زیادی را برای خود دست و پا کند.
هر فیلم سینمایی یا سریالی که از جانب مارول دی سی و شرکت هایی از این قبیل ساخته می شوند قبل از اکران با تبلیغات بسیار زیاد شروع به جذب مخاطب می کنند و جالب اینجاست که در اکثر این پروژه ها قبل از اکران فیگور و اکشن فیگور شخصیت های اصلی فیلم ساخته و در بازار فروش عرضه می شود. برای اولین بار در دنیا شخصیت های فیلم چهار شگفت انگیز قبل از روی پرده رفتن در سینما در فروشگاه ها عرضه شد و در اوایل سال 2000 این یک ترفند بسیار عالی برای محبوبیت بیشتر این شخصیت ها بود. به عبارتی سازندگان این فیلم بازار را برای محبوب تر شدن شخصیت ها آماده کردند.
پس با توجه به این مطالب می توان گفت که محبوبیت با تبلیغات رابطه مستقیم دارد و هر چه تبلیغات سازنده برای این محصولات بیشتر باشد به نسبت فروش و محبوبیت بالاتری نیز دارند.

یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم و فیلم های سینمایی انتقام جویان

آیرون من و دکتر استرنج هستند این دو شخصیت با افت بسیار زیادی از جانب محبوبیت روبرو شده بودند اما در دو فیلم پایانی مارول به یکباره با سناریویی جذاب محبوبیت خود را بیش تر از قبل می دیدند و با توجه به این مطلب می توان دریافت که فیلم نامه ای که برای یک شخصیت نوشته می شود بسیار مهم است و همان طور که می تواند یک شخصیت را محبوب کند همان قدر هم میتواند یک شخصیت را با بی سلیقگی منفور کند. به عنوان مثال شخصیت جوکر جیرد لتو، که هیچ کس در خوب ایفا کردن نقش هایش شک ندارد به یک باره با کج سلیقگی کارگردان و فیلم نامه نویس تبدیل به یک شخصیت معمولی و منفور شد. جوری که خود جیرد لتو هم بعد از گذشت مدتی از فیلم نامه انتقاد کرد و گفت که کارگردان به درستی از او بازی نگرفته است.
شخصیت های فراوانی که در دنیای گیم، انیمیشن و فیلم های سینمایی که محبوبیت فراوانی پیدا کردند و یا در همان ماه های ابتدایی اکران فراموش شدند و اصلا از آن ها استقبال نشد.

مشاهده محصولات تاینی آنلاین

مجسمه و فیگورهای دست ساز

خرید فانکوپاپ

انیمه ها

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

49  +    =  53

تخفیف نقدی !
20.000 تخفیف
100 هزارتومان تخفیف
خیلی نزدیک بود !
15000 تومان
30.000 تومان تخفیف
25000 تومان تخفیف
سری بعدی حتما برنده میشی
برنده شدی
هفته دیگه حتما برنده میشی
200.000 تومان تخفیف نقدی
متاسفم نشد که بشه
شانس خودتو امتحان کن !
گردونه شانس !هر هفته یک بار میتونی از گردونه استفاده کنی !کلی جایزه منتظرتونه پس همین حالا شانستو امتحان کن ایمیلتو  حتما وارد کن  
ایمیلتو وارد کن  حتما کد تخفیف جایزه را کپی کن موقع خرید ازش استفاده کن