فیگور و اکشن فیگور چیست؟

خرید فانکوپاپ

کلماتی مانند فیگور، اکشن فیگور، لگو، مجسمه، فانکوپاپ و … کلماتی هستند که ممکن است یک بار آن‌ ها را شنیده باشید و یا در سایت‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی مختلف این کلمات به چشم تان خورده باشد. در این مقاله به معرفی این دست از محصولات دوست داشتنی و نوستالژیک پرداخته‌ ایم، پس برای آشنایی با فیگور و اکشن فیگور در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خرید اکشن فیگور پسرانه

فیگور و اکشن فیگور چیست؟

فیگور و اکشن فیگور نمادی از یک شخصیت است که در ابعاد کوچک ساخته می‌ شود. به طور عمده این شخصیت‌ ها، شخصیت‌ های محبوب دنیای سینما، گیم، انیمیشن‌ ها، کتاب‌ ها و … هستند. در کنار این شخصیت‌ های خیالی، فیگور و اکشن فیگورهایی نیز داریم که از شخصیت‌ های حقیقی ورزشی به ویژه فوتبالی، سیاست‌ مداران، هنرمندان سینما و تلویزیون و … ساخته می‌ شوند و در بین طرفداران شان از محبوبیت برخوردار هستند. فیگور و اکشن فیگور از پلاستیک، پارچه، چوب و موادی از این دست ساخته می‌ شوند.
شاید شما هم فکر کرده باشید که این محصولات اسباب‌بازی بوده و مورد علاقه کودکان است، در صورتی که چنین چیزی اشتباه است. امروزه هیچ یک از فیگور، اکشن فیگور، عروسک و اسباب بازی رده‌ بندی سنی نداشته و فرد در هر سنی می‌ تواند به خرید این وسایل علاقه داشته باشد. البته برخی از این محصولات هستند که ممکن است ممنوعیت سنی پیدا کنند. به طور مثال اکشن فیگورها به دلیل نقاط تیزی که دارند برای بچه‌ های زیر 3 سال خطرناک است و باید دور از دسترس آن ‌ها قرار بگیرد. همچنین فیگورها و اکشن فیگورها از نظر جنسیتی نیز دسته‌ بندی نمی‌ شوند. به طور مثال نمی‌ توان گفت فیگور یک بازیگر سینمایی مورد علاقه دخترها بوده و در زمره اکسسوری های دخترانه قرار می‌گیرد و یا فیگور یک بازیکن فوتبال مورد علاقه پسرها بوده و در زمره اکسسوری های پسرانه قرار می‌ گیرد. طرفدارای از یک شخصیت حقیقی و یا خیالی نه به جنسیت و نه به سن و سال مرتبط نخواهد بود.
نوع خاصی از فیگورها به نام فانکوپاپ امروزه طرفداران بسیاری را به دست آورده است. فانکوپاپ‌ ها مجسمه‌ های بی حرکتی هستند که محصول شرکت آمریکایی فانکو بوده و به شکل مربع تولید می‌ شوند. شخصیت‌ هایی که فانکوپاپ‌ ها از روی آنها ساخته می‌ شوند، مانند دیگر مدل‌ های فیگورها شخصیت‌ های خیالی و حقیقی محبوب در دنیا هستند. فانکوپاپ‌ های مارول در بین محصولات این شرکت محبوبیتی بسیار داشته و علاقمندان بسیاری به خرید این مدل از فانکوپاپ‌ ها می‌ پردازند.

شباهت‌ ها و تفاوت‌ های فیگور و اکشن فیگور

مهم‌ ترین وجه شباهت بین فیگور و اکشن فیگورها در ساخت آنها از شخصیت‌ های خیالی و حقیقی معروف است. گفتنی است ابعاد فیگور و اکشن فیگور می‌ تواند در هر اندازه‌ ای باشد و قانون خاصی برای ابعاد آن وجود ندارد. لازم به ذکر است که ابعاد فیگورها و اکشن فیگورها در اندازه واقعی نبوده و این تفاوت ابعاد در یک محدوده قرار خواهد گرفت.
مهم‌ ترین تفاوتی که بین فیگور و اکشن فیگور وجود دارد، در ثابت و متحرک بودن آنهاست. فیگورها ثابت هستند، ولی اکشن فیگورها قابلیت حرکت مفاصل را دارند. اکشن فیگورها به دلیل حالت‌ های مختلفی که یک فرد به کمک تغییر دست و پا و گردن می‌تواند به آن‌ ها بدهد، در بین کلکسیونرها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. به دلیل محبوبیت این مدل از محصولات دوست داشتنی در ادامه تاریخچه‌ ای از اکشن فیگورها را آورده‌ ایم.

تاریخچه اکشن فیگور، از محصولات نوستالژیک و دوست داشتنی

در سال 1964 برای اولین بار اسباب بازی جدیدی به بازار عرضه شد. این اسباب بازی که سربازی تکاور G.I. Joe با قد بلند 11.5 اینچی و ساخت شرکت Hasbro بود، مورد علاقه پسران بسیاری قرار گرفت و به همین دلیل به فروش بسیاری دست پیدا کرد. به دلیل استقبال بیش از حد از این اسباب بازی هم از طرف پسرها و هم از طرف دخترها، پس از مدتی نام اسباب بازی پسرانه از روی این محصول برداشته شد و پس از آن تبدیل به محصولی شد که می‌ تواند مورد علاقه هر جنسیت و هر سن و سالی باشد. پس از موفقیت این اسباب بازی بسیاری از کمپانی‌ های معروف به دنبال ساخت فیگور از کاراکترهای خود افتادند و این اسباب بازی در شکل‌ ها و ابعاد مختلف وارد بازار شد.
پس از مدتی در سال 1971 شرکتی آمریکایی به نام Mego وارد این صنعت تازه محبوب شده شد. در ابتدا این شرکت اکشن فیگوری شبیه همان سرباز معروف را ساخت و روانه بازار کرد با این تفاوت که این اکشن فیگور ارزان‌ تر بود و پیچیدگی‌ های کمتری داشت. به دلیل همین تفاوت مردم بسیاری جذب این شرکت شدند و این تازه ابتدای کار این شرکت بود. این علاقمندی موجب شد که ذهن مدیران این مجموعه معطوف به تولید اکشن فیگورهای دیگری شود، در نتیجه این شرکت اکشن فیگورهای ابر قهرمانان DC و مارول را با نام World’s Greatest Superheroes ساخت و روانه بازار کرد. این ابر قهرمانان که در بین مردم به دلیل فیلم‌ های سینمایی، سریال‌ ها و کمیک‌ ها از محبوبیت بسیاری برخوردار بودند، موجب سودآوری بسیاری برای این شرکت شدند. این حرکت نوآورانه تحول بزرگی در بازار اکشن فیگور به وجود آورد به طوری که اکشن فیگورهای شخصیت‌ های بتمن و جوکر به سرعتی باورنکردنی به فروش رفتند و تقاضای مردم برای خرید آنها بالا رفت. امروزه می‌ توانید اکشن فیگورهای اولیه این شرکت را در جمع کلکسیون کلکسیونرهای معروف ببینید که هر کدام دارای ارزش باورنکردنی هستند.
پس از مدتی فیلم علمی تخیلی استار وارز (جنگ ستارگان) پخش شد و به محبوبیتی فوق‌ العاده دست پیدا کرد، ولی شرکت مگو توجهی به این فیلم معروف و فرنچایز بزرگ آن نکرد، در نتیجه شرکت کوچکی به نام Kenner از این فرصت استفاده کرد و اکشن فیگور شخصیت ‌های استار وارز را روانه بازار کرد. همین حرکت موجب شد که این شرکت به سود بالایی دست پیدا کند و در نتیجه مردم بسیاری از محصولات آن استقبال کردند.

اکشن فیگور جنگی
فیگور، اکشن فیگور، فانکوپاپ و هر کدام از چنین محصولاتی را نمی‌ توان مخصوص گروه سنی خاص و یا جنسیتی خاص دانست. امروزه افراد بسیاری که طرفدار یک شخصیت حقیقی و یا خیالی هستند، فیگور و یا اکشن فیگور آن شخصیت را تهیه کرده و به عنوان تزیین در اتاق خود و یا برای قرار دادن بر روی قفسه‌ های کتابخانه خود استفاده می‌ کنند. مجموعه تاینی کالکشنی از بهترین فیگورها، اکشن فیگورها، لگوها، اکسسوری های دخترانه و اکسسوری های پسرانه را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار شما علاقمندان قرار می‌ دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

34  +    =  37

تخفیف نقدی !
20.000 تخفیف
100 هزارتومان تخفیف
خیلی نزدیک بود !
15000 تومان
30.000 تومان تخفیف
25000 تومان تخفیف
سری بعدی حتما برنده میشی
برنده شدی
هفته دیگه حتما برنده میشی
200.000 تومان تخفیف نقدی
متاسفم نشد که بشه
شانس خودتو امتحان کن !
گردونه شانس !هر هفته یک بار میتونی از گردونه استفاده کنی !کلی جایزه منتظرتونه پس همین حالا شانستو امتحان کن ایمیلتو  حتما وارد کن  
ایمیلتو وارد کن  حتما کد تخفیف جایزه را کپی کن موقع خرید ازش استفاده کن