تفاوت فیگور و اکشن فیگور با اسباب بازی و عروسک

خرید اسباب بازی از تاینی آنلاین

دنیای اسباب بازی‌ ها و عروسک‌ ها آنقدر وسیع است که هر روز با یک اصطلاح جدید رو به رو می‌ شوید. خیلی مهم است که بدانید دقیقا در حال خرید چه وسیله سرگرمی هستید. بارها این موضوع برای بقیه سوال بوده که فیگور و اکشن فیگور چه هست و آیا این‌ محصولات را باید در دسته اسباب بازی‌ ها و عروسک‌ ها قرار داد یا خیر‌. در این مطلب به تفاوت فیگور و اکشن فیگور با اسباب بازی و عروسک می‌ پردازیم.

 

 فیگور و اکشن فیگور

 

فیگور چیست؟

اگر سری به اسباب بازی‌ فروشی‌ های بزرگ زده باشید، حتما شما هم با محصولات پلاستیکی کوچکی که شمایل مجسمه مانند دارند رو به رو شده‌ اید. این مجسمه‌ های کوچک که به آن‌ ها فیگور می‌ گویند؛ معمولا شبیه سازی حالت‌ های شخصیت‌ های انیمیشنی یا فیلم‌ های سینمایی هستند. این عروسک‌ ها را در حالت‌ های مختلفی تولید کرده‌ اند. فیگورها در واقع در دسته اسباب بازی‌ ها قرار گرفته و از پلاستیک تولید می‌ شوند. این اسباب بازی‌ ها برخلاف تصور عموم برای بازی کردن نبوده و بیشتر کلکسیونرها آنها را جمع آوری می‌ کنند. فیگورها دارای بدنی ثابت بوده و قطعات متحرک ندارد. سرباز‌های پلاستیکی و نمونه‌ هایی از ابر قهرمان‌ ها جزو اولین فیگورهایی بوند که در دنیا تولید شدند.

فیگور شخصیت‌ های کارتونی و انیمیشن‌ ها

حتما شما هم بارها انیمیشن‌ های معروف و یا حتی کارتون‌ های به روز دنیا را دیده‌ اید. از کارتون‌ های بچگانه گرفته تا انیمیشن‌ ها و انیمه‌ های ژاپنی که بین نوجوانان و جوانان بسیار محبوب هستند. این فیلم‌ ها و انیمیشن‌ ها بزرگترین الهام بخش تولید کنندگان فیگورها بوده‌ اند. آن ‌ها با الهام از شخصیت‌ های معروف و محبوب در این فیلم‌ ها و کارتون‌ ها، فیگورهایی که مشابه همان شخصیت هستند را تولید می‌ کنند.

فیگور فیلم‌ های سینمایی

یکی دیگر از معروف‌ ترین فیگورهایی که تولید شده‌ اند، مربوط به شخصیت‌ هایی هستند که در فیلم‌ های سینمایی بازی کرده‌ اند. مثلا فیگور‌های مربوط به شخصیت‌ های مارول و دی سی که همگی بین اقشار مختلف جامعه بسیار محبوب هستند. معرو‌ف‌ ترین فیگورهایی که برای ساخت آنها از فیلم‌ های سینمایی الهام گرفته‌ اند؛ مربوط به فیگور جوکر و اسپایدرمن یا مرد عنکبوتی است.

فیگور شخصیت‌ های تخیلی

شخصیت‌ های تخیلی زیادی در دنیای کتاب‌ ها زندگی می‌ کنند. معروف‌ ترین آنها هم هری پاتر است. این شخصیت تخیلی و دیگر شخصیت‌ هایی که در کتاب‌ ها و توسط نویسنده‌ ها خلق شده‌ اند، نیز فیگورهای خاص خود را دارند. در بین کلکسیونرها فیگورهای مربوط به شخصیت‌ های کتاب هری پاتر بسیار معروف هستند. یکی دیگر از شخصیت‌ های معروف دراکولا است و فیگورهای این شخصیت به شدت محبوب هستند.

فیگور شخصیت‌ های واقعی

شخصیت‌ های واقعی در دنیا وجود دارند که تاثیرات زیادی در دنیا داشته‌ اند. برای علاقه‌ مندان فیگور این شخصیت‌ ها نیز تولید شده است. حتما فیگورهایی از افراد معروفی مانند انیشتین و یا استیو جابز را دیده‌ اید. از شخصیت‌ های دیگر معروف دنیا نیز فیگورهای محبوب تولید شده است.
به طور کلی حوزه فیگورها بسیار وسیع‌ است. در هر زمینه‌ ای شما خواهید دید که فیگورهای جذابی تولید شده‌ اند. اما نکته مهم در مورد این فیگورها این است که آنها برای بازی کردن نیستند و اندام ثابتی دارند. کلکسیونرهای جوان و نوجوان جزو طرفداران پروپاقرص این فیگورها هستند. رنگ فیگورها ثابت بوده و با شستشو یا نور خورشید کمرنگ نمی‌ شوند.

اکشن فیگور

اکشن فیگورها، همان فیگورها هستند. دقیقا با همان شباهت و همان شخصیت‌ ها. با این تفاوت که در ساخت اکشن فیگورها از قطعات یکپارچه استفاده نمی‌ شود. اکشن فیگورها معمولا دارای دست‌ ها، پاها، سر یا لوازم جانبی متحرک هستند. برای مثال اگر اکشن فیگور یک شخصیت را با فیگور آن مقایسه کنید؛ متوجه خواهید شد که اکشن فیگور ها دارای دست‌ ها و پاهای متحرک هستند. حتی اجزای جانبی آن نیز قابل جدا شدن از بدنه اکشن فیگور بوده و دوباره به آن متصل می‌ شود.
این را در نظر داشته باشید که هم اکشن فیگورها و هم فیگورها هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. برای برخی از افراد فیگورها از نظر ظاهری جذابیت کمتری دارند. اما برخی دیگر فیگورها را به اکشن فیگورها ترجیح می‌ دهند.

اسباب بازی

در دسته لوازم سرگرمی دسته‌ ای به نام اسباب بازی وجود دارد. تقریبا به هر چیزی که سرگرم کننده باشد برچسب اسباب بازی می‌ زنند. این دسته بندی از آنجا می‌ آید که اسباب بازی‌ ها در واقع اسباب و لوازمی برای بازی هستند. هر کدام از آنها نیز دسته بندی‌ های خاص خود را دارند. برای مثال اکشن فیگورها و فیگورها نیز در دسته بندی اسباب بازی‌ ها قرار می‌ گیرند. انواع اسباب بازی‌ ها متحرک و ثابت در مدل‌ های مختلف می‌ توانند سرگرم کننده باشند.

عروسک

اگر چه نباید به انواع اسباب بازی‌ ها جنسیت داد، اما عروسک واژه‌ ای است که با کاف تصغیر نشان دهنده این است که اسباب بازی عروسک یک عروس کوچک شده است. پس این دیدگاه به وجود می‌ آید که عروسک‌ ها مخصوص دخترها طراحی شده‌ اند. عروسک‌ ها هم در دسته اسباب بازی‌ ها قرار می‌ گیرند. آنها را از پارچه و پلاستیک می‌ سازند. تفاوت این اسباب‌ بازی با اکشن فیگورها و فیگورها این است که از آن برای بازی استفاده کرده و آن را کلکسیون نمی‌ کنند. عروسک‌ های زیادی در اشکال حیوانات و حتی دختران و پسران تولید می‌ شوند. مخاطب عروسک‌ ها بیشتر کودکان هستند. انواع پارچه‌ ای و پولیشی آن برای نوزاد تا کودکی بسیار مناسب است. اما در نظر داشته باشید که استفاده از عروسک جنسیت خاصی نداشته و چه پسرها و چه دخترها می‌ توانند از آنها استفاده کنند.
این نکته در خصوص اکشن فیگورها و فیگورها نیز صادق است. اگر چه ممکن است آن‌ ها از روی شخصیت‌ ها مرد تولید شده باشند؛ اما به این معنی نیست که خانم‌ ها نمی‌ توانند از آن استفاده کنند. خانم‌ های زیادی هستند که جزو کلکسیونرهای اکشن فیگورها و فیگورها هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4  +  5  =  

تخفیف نقدی !
20.000 تخفیف
100 هزارتومان تخفیف
خیلی نزدیک بود !
15000 تومان
30.000 تومان تخفیف
25000 تومان تخفیف
سری بعدی حتما برنده میشی
برنده شدی
هفته دیگه حتما برنده میشی
200.000 تومان تخفیف نقدی
متاسفم نشد که بشه
شانس خودتو امتحان کن !
گردونه شانس !هر هفته یک بار میتونی از گردونه استفاده کنی !کلی جایزه منتظرتونه پس همین حالا شانستو امتحان کن ایمیلتو  حتما وارد کن  
ایمیلتو وارد کن  حتما کد تخفیف جایزه را کپی کن موقع خرید ازش استفاده کن