اکشن فیگور، هدیه ای مناسب برای تمام سنین

اگر یکی از طرفداران فیلم‌ ها و انیمیشن‌ های روز دنیا باشید، قطعا با نام اکشن فیگور آشنا هستید. این وسیله یکی از بهترین هدیه‌ هایی است که می‌ توانید برای دوستان و خانواده خود تهیه کنید. اکشن فیگور‌ها وسایلی هستند که بسیاری از گیمرها و علاقه‌ مندان به فیلم، کلکسیون آن را دارند و همیشه برای داشتن جدیدترین و بروزترین آنها صف کشیده‌ اند. اگر علاقه‌ مند هستید تا در مورد اکشن فیگور بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله از سایت اسباب ‌بازی تاینی آنلاین به ارائه توضیحات در مورد آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

خرید اکشن فیگور

 

اکشن فیگور چیست؟

اکشن فیگور شکلی است از یک شخصیت خاص که از موادی همچون پلاستیک، پارچه، چوب و … ساخته شده است. این اشکال ممکن است مربوط به شخصیت‌ های حقیقی یا تخیلی باشد. اکشن فیگور برگرفته از دو نوع شخصیت حقیقی و تخیلی است. شخصیت‌ های حقیقی عموما افراد سرشناس و معروف در حوزه‌ های مختلف هستند.
شخصیت‌ های تخیلی از چهره کاراکترها و قهرمانان معروف که مربوط به موارد زیر هستند، ساخته می‌ شوند:

  • فیلم‌ ها
  • سریال‌ ها
  •  انیمیشن‌ ها
  •  انیمه‌ ها
  •  کتاب‌ ها
  •  شخصیت‌ های کمیک و مارول
  •  شخصیت‌ های بازی‌ های کامپیوتری
  •  شخصیت‌ های تلویزیونی

اکشن فیگور شخصیت‌ های حقیقی به طور معمول برای افراد سرشناسی از دسته های زیر ساخته می شوند:

  • ورزشکاران
  • سیاستمداران
  • هنرمندان تلویزیون
  • خواننده‌ ها
  • نویسنده‌ ها

تاریخچه اکشن فیگور

در سال 1964 برای اولین بار شرکت Hasbro اسباب ‌‌بازی جدیدی به بازار ارائه کرد که تحولی در انواع اسباب‌ بازی به وجود آورد. این شرکت سربازی تکاور با قد 11.5 اینچ را ساخت که G.I.Joe نام داشت و به سرعت بین خریداران پسر محبوب شد. سرباز تکاور دارای مفاصل متحرک بود و همین موضوع به جذابیت آن می‌ افزود. در نهایت این محصول سبب شد تا فقط به چشم اسباب‌‌ بازی ساده به آن نگاه نشود، زیرا در آن زمان تمامی دختران و پسران به دنبال خرید اسباب‌ بازی متحرک بودند. همین موضوع باعث این شد تا نام اسباب‌ بازی پسرانه آن به اکشن فیگور (Action Figure) تغییر کند.
بعد از اینکه کمپانی‌ های بزرگ، فروش موفق و بسیار این اسباب ‌بازی را دیدند، به ساخت اکشن فیگورهای مختلف با شخصیت‌ های جدید و متنوع روی آوردند. از محبوب‌ ترین شخصیت‌ های اکشن فیگور می‌ توان به شخصیت‌ های تخیلی کتاب‌ های کمیک اشاره کرد. این اکشن فیگورهای معروف عبارتند از : اسپایدرمن، بتمن، شگفت‌انگیزها، جوکر (هیث لجر). اکشن فیگورها دارای قیمت‌ های مختلفی هستند و بعضی از آنها بیش از حد محبوب‌ اند و قیمت بالایی دارند مانند شخصیت جوکر که فقط تعداد محدودی از افراد توانایی خرید آن را دارند.

شرکت Mego

پس از آن در سال 1971 شرکت بزرگ اسباب‌ بازی سازی آمریکایی به نام Mego وارد صنعت فیگورسازی شد. این شرکت نمونه‌ ای از اولین اکشن فیگور را با پیچیدگی و قیمت کمتر به بازار ارائه کرد که موجب معطوف شدن نظر مردم به محصولات این کمپانی بزرگ گشت. مدیران این شرکت با کمک خلاقیتشان به سراغ شخصیت‌ های مارول رفتند و با ساخت این شخصیت‌ ها به محبوبیت کمپانی خود افزودند. مجموعه‌ ای که اکشن فیگورهای مارول و قهرمانان DC را در بر می‌ گرفت، نام World’s Greatest Superheroes را به خود اختصاص داد.

شرکت Kenner

شرکت Mego که در صدر فروش اکشن فیگورها قرار داشت به ساخت شخصیت‌ های فیلم تخیلی Star Wars دقتی نکرد و این کوتاهی باعث شد تا شرکت Kenner که شرکتی تازه تاسیس و کوچک بود، با ساخت شخصیت‌ های جنگ ستارگان سود فراوانی بکند. مردم که به خرید شخصیت‌ های این فیلم بسیار علاقه‌ مند بودند، به خرید محصولات شرکت Kenner روی آوردند، ولی ساخت این حجم از اکشن فیگورها برای این کمپانی کوچک ممکن نبود و با مشکلاتی مواجه شدند.
از سال 2000 به بعد بزرگسالان به خرید اکشن فیگورها برای جمع‌ آوری کلکسیون روی آوردند. از شرکت‌ هایی که باعث ایجاد این بازار برای تهیه کلکسیون شدند، می توان به Palisades, McFarlane و NECA اشاره کرد. این کمپانی‌ ها اولین شخصیت‌ های موسیقی، سلبریتی سینما و تلویزیون و ورزشکاران را با جزئیات و دقت بسیار ساختند. از شرکت‌ هایی که به ساخت شخصیت‌ های طنز می‌ پردازند نیز می‌ توان به Toy Biz, DC و Direct اشاره کرد.

اکشن فیگور وسیله ‌ای مناسب برای سرمایه ‌گذاری

در تمام دنیا اکشن فیگورها در تمامی سنین فارغ از جنسیت بسیار محبوب شدند و مورد توجه همگان قرار گرفتند. افراد مختلف به دلایل متفاوتی به تهیه کلکسیون اکشن فیگور روی می‌ آورند. یکی از مهم‌ ترین دلایل خرید همه اکشن فیگورهای موجود و تهیه کلکسیون آن، علاقه زیاد به آن‌ ها است، در صورتی که گروهی برای سرمایه‌ گذاری آنها را می‌ خرند. نکته جالب در مورد اکشن فیگورها این است که رسانه‌ های مشهور این کلکسیون‌ ها را به نحوی نمایش می‌ دادند که پک‌ آنها نباید باز می‌ شد، در غیر این صورت افراد مورد تمسخر قرار می‌ گرفتند. اما به احتمال زیاد، بسیاری از کلکسیونرها پک آن‌ها را باز کرده و پس از بازی با آن‌ها دوباره اکشن فیگورها را به جعبه باز می‌ گردانند.
اگر قصد خرید اکشن فیگورها را برای سرمایه‌ گذاری دارید، باید دقت کنید که جای خراش باز شدن جعبه اکشن فیگورها به راحتی قابل دیده شدن است و در صورت باز کردن آن در بازار فروش کلکسیون از قیمتش کاسته خواهد شد. امروزه خرید اکشن فیگور محدود به کودکان نمی‌ شود و خیلی از بزرگسالان به خرید آن بسیار علاقه‌ مند هستند.

انواع بسته‌ بندی اکشن فیگورها

تولیدکنندگان و کمپانی‌ های مختلف از بسته ‌بندی‌ های مختلف برای ارائه محصولات خود استفاده می‌ کنند. بسته‌ بندی‌ ها به چهار گروه بسته‌ بندی پنجره‌ ای، بسته‌ بندی کارتی، بسته‌ بندی PVC و بسته‌ بندی لوله تقسیم می‌ شود. در ادامه به بررسی این بسته‌ بندی‌ ها خواهیم پرداخت.

بسته ‌بندی پنجره ‌ای

این نوع بسته‌ بندی، جعبه مقوایی است که دارای پنجره ای تلقی می‌ باشد تا به راحتی بتوان اکشن فیگور داخل آن را مشاهده کرد. بسته‌ بندی پنجره‌ ای یکی از بهترین انواع بسته ‌بندی است زیرا خریداران به راحتی می‌ توانند محصول را مشاهده کرده و به آن اعتماد کنند. این نوع بسته‌ بندی برای اولین بار در سال 1970 توسط کمپانی Mego ارائه شد. معمولا برای آن دسته از اکشن فیگورها با قد 10 اینچ و یا بیشتر از این بسته‌ بندی استفاده می‌ شود.

بسته ‌بندی کارتی

این نوع بسته‌ بندی حاوی مقوایی است که اکشن فیگور روی آن قرار می ‌گیرد و پلاستیک به وسیله بست‌ های محکم اکشن فیگور را روی مقوا فیکس می‌ کند. بسته ‌بندی کارتی در سال 1977 برای بسته‌ بندی شخصیت‌ های جنگ ستارگان نظیر کنر و هاسبرو استفاده شد.

بسته‌ بندی PVC

از سال 2000 میلادی به بعد این نوع بسته‌ بندی رایج شد. دلیل مهم استفاده از بسته ‌بندی PVC، جلوگیری از سرقت و خراب شدن محصول است. اکشن فیگور در این نوع بسته‌ بندی داخل تکه‌ هایی از پلاستیک PVC پرس شده قرار می‌ گیرد. از معایب آن می‌ توان به سخت باز شدن آن اشاره کرد. امروزه این نوع بسته‌ بندی بسیار رایج است و تعداد زیادی از کمپانی‌ ها از PVC برای بسته‌ بندی اکشن فیگورهای خود استفاده می‌ کنند.

بسته ‌بندی لوله

یکی از انواع PVC است که به صورت لوله‌ ای و یا بیضی بر روی اکشن فیگور قرار می‌ گیرد. در این نوع بسته‌ بندی شما تنها با خواندن و دیدن تصویر روی بسته‌ بندی قادر خواهید بود تا مدل آن را ببینید. از کمپانی‌ هایی که از بسته‌ بندی لوله استفاده می‌ کنند، می‌ توان به شرکت Hasbro اشاره کرد که برای ساخت چهره‌ های جنگ ستارگان از این نوع بسته‌ بندی استفاده می‌ کند.
امروزه تعداد زیادی از افراد در سنین مختلف به اکشن فیگور علاقه ‌مند هستند، به همین دلیل اکشن فیگور هدیه ای مناسب برای تمام سنین و جنسیت‌ ها است. اگر قصد خرید این محصول را دارید، می ‌توانید از سایت اسباب‌ بازی تاینی آنلاین آن را تهیه کرده و به عزیزان خود اکشن فیگور مورد علاقه شان را هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

30  +    =  31

تخفیف نقدی !
20.000 تخفیف
100 هزارتومان تخفیف
خیلی نزدیک بود !
15000 تومان
30.000 تومان تخفیف
25000 تومان تخفیف
سری بعدی حتما برنده میشی
برنده شدی
هفته دیگه حتما برنده میشی
200.000 تومان تخفیف نقدی
متاسفم نشد که بشه
شانس خودتو امتحان کن !
گردونه شانس !هر هفته یک بار میتونی از گردونه استفاده کنی !کلی جایزه منتظرتونه پس همین حالا شانستو امتحان کن ایمیلتو  حتما وارد کن  
ایمیلتو وارد کن  حتما کد تخفیف جایزه را کپی کن موقع خرید ازش استفاده کن