کیوپاسکت چیست و مناسب چه سنینی می باشد؟

فیگور و اکشن فیگور

بسیاری از افراد بزرگسال و نوجوانان دوست دارند که مجسمه‌ هایی از شخصیت‌ های سینمایی، سریال یا انیمیشن‌ های محبوب خود داشته باشند. این افراد که گاهی ممکن است مانند یک مجموعه‌ دار حرفه‌ ای عمل کنند و این اسباب بازی‌ ها یا مجسمه‌ ها را خریداری کنند، همواره به دنبال نمونه‌ هایی از کیوپاست هستند که باب میلشان باشد. کیوپاسکت که آن را با نام‌ های فیگور کیو پاسکت یا فیگور کیو پوسکت نیز می‌ شناسند، نوع خاصی از مجسمه‌ های اسباب بازی یا اصطلاحا Art Toy با ساختار منحصر به فردی می باشند. شکل ظاهری خاص این محصولات باعث شده که طرفداران زیادی به خود جذب کنند و از سوی دیگر تولید فیگور‌های مربوط به شخصیت‌ های محبوب در انیمه، سینما و… باعث شده که علاقمندان به عرصه‌ های مختلف در میان کیوپاسکت‌ ها بتوانند یک گزینه خوب برای خود پیدا کنند. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت می‌ کنیم که کیوپاسکت چیست و برای چه سنینی مناسب می‌ باشد.

 

خرید کیو پاسکت

 

کیوپاسکت چیست؟

فیگور کیوپاسکت به نوعی از فیگورها گفته می‌ شود که برای رده سنی نوجوان و بزرگسالان مناسب است. کیوپاسکت ‌ها معمولا در پنج یا چهار قطعه که شامل پایه، بدنه، سر و… هستند تولید و به بازار عرضه می‌ گردند. در بعضی از موارد امکان نصب و باز قرار دادن روی هم این قطعات وجود دارد. ممکن است بسیاری در نگاه اول این محصولات را با نمونه‌ هایی مانند آرت توی اشتباه بگیرند. اما بهتر است بدانید که کیوپاسکت دارای وجه تمایز خاصی نسبت به سایر محصولات مشابه است؛ این ویژگی منحصر به فرد چشم های بزرگتر از حد معمول این کاراکترها و مجسمه هاست.

کیوپاسکت‌ ها به صورت انحصاری توسط شرکت Banpresto تولید می‌ شوند. این شرکت ژاپنی توانسته با طراحی نوآورانه خود رنگ و بوی جدیدی به کاراکترها و شخصیت‌ های سینمایی که تبدیل به مجسمه یا اسباب بازی شده‌ اند، ببخشد. شکل سر بزرگ و چشمان درشت همگی ویژگی‌ هایی است که ما از انیمه‌ ها به یاد داریم. یکی دیگر از ویژگی‌ هایی که در خصوص این محصولات به شدت مورد توجه قرار می‌ گیرد، توجه زیاد سازندگان به جزئیات آنهاست؛ طوری که حتی چین و چروک و لباس عروسک‌ ها با جزئیات خاصی پردازش شده و بسیار زیبا هستند.

ویژگی‌ های کیوپاسکت

اگر اهل تماشای انیمه (انیمیشن‌ های ژاپنی) باشد، درک ویژگی‌ های کیوپاسکت برای شما بسیار راحت‌ تر خواهد بود. چشم های درشت و اغراق شده این مجسمه‌ ها را می‌ توان ویژگی کلیدی کیوپاسکت‌‌ ها دانست. بسیاری از علاقمندان به این محصولات به دلیل اینکه شرکت بان پرستو استایل خود را در زمینه خلق شخصیت‌ های معروف از فیلم‌ های ابرقهرمانی رعایت می‌ کند، سراغ این محصولات رفته‌ اند.

این شرکت برای تولید مجسمه‌ های کاراکترها سراغ شرکت‌ هایی رفته که خالق این شخصیت‌ها بوده‌ اند و از آنها مجوزهای لازم برای تولید انبوه مجسمه‌ ها، طبق استایل و سبک شرکت را دریافت کرده است. فیگورها و عروسک‌ های تولید شده توسط شرکت بان پرستو در اندازه‌ های 7 و 14 سانتی متری تولید می شوند. معمولا مواد اولیه مورد استفاده برای تولید آنها پلاستیک PVC و ABS است. وزن این محصولات می‌ تواند متغیر باشد، اما به هیچ عنوان بیشتر از 400 گرم نخواهد بود. قیمت کیوپاسکت‌ های اصل بین 9 تا 30 دلار است، اما نمونه‌ های تقلبی این محصولات را می‌ توان در بازار با قیمت مناسب‌ تری پیدا کرد.

کیوپاسکت برای چه رده سنی مناسب است؟

کیوپاسکت‌ ها از ابتدای عرضه به بازار بیشتر مورد توجه بزرگسالان و نوجوان قرار گرفته‌ اند. با توجه به توضیحاتی که در مورد شخصیت‌ های این مجسمه‌ ها دادیم، باید در نظر داشته باشید که مشتریان این محصولات افرادی هستند که با کاراکترهای سینمایی، انیمه، انیمیشن یا سایر شخصیت‌ های داستانی آشنایی دارند. معمولا روی بسته بندی‌ های کیوپاسکت رده سنی مناسب برای آنها نیز درج شده و باید به آن توجه کنید. البته به طور کلی می‌ توان گفت که این محصولات رده سنی خاصی ندارند و از کودکان تا بزرگسالان می‌ توانند از آنها استفاده کنند. البته از آنجایی که بعضی از این محصولات دارای لبه نوک تیز هستند، استفاده از آنها برای کودکان زیر 3 سال ممنوع می‌ باشد.

یکی از تصورات غلطی که در مورد کیوپاسکت در ایران وجود دارد این است که هنوز عده‌ ای تصور می‌ کنند استفاده از چنین محصولاتی صرفا برای کودکان یا دختران مناسب می‌ باشد. اما این تصور به کلی غلط است، چون وقتی با دیدگاهی منطقی به این قضیه نزدیک شویم، به راحتی متوجه خواهیم شد که حتی بزرگسالان و پسران نیز می‌ توانند با این مجسمه‌ ها و عروسک‌ ها ارتباط برقرار کنند. البته نباید این مورد را هم فراموش کرد که شرکت تولید کننده این محصولات سعی کرده تا شخصیت‌ های محبوب برای دختران و پسران نوجوان را تولید کند و به این شکل توجه هر دو دسته مشتری را به خود جلب کند. به عنوان مثال مجسمه شخصیت‌ هایی مانند بتمن، سوپرمن، جوکر و… برای پسران و مجسمه‌ های شخصیت‌ هایی مانند سفید برفی، سیندرلا، ملکه یخی و… برای دختران در دسته کاراکترهای محبوب قرار می‌ گیرند.

کاربرد کیوپاسکت چیست؟

اولین و مهمترین هدف خرید کیوپاسکت برای افراد، سرگرمی است، کودکان و نوجوان می‌ توانند با استفاده از این اسباب بازی‌ ها دامنه تخیلات خود را گسترش دهند و از سوی دیگر ویژگی‌ های خوبی که در قهرمانان خود سراغ دارند را در زمان بازی به خودشان یاد آور شوند. البته برای بسیاری از جوانان و بزرگسالان کاربرد کیوپاسکت می‌ تواند متفاوت باشد. به این صورت که این افراد ممکن است در طول زندگی خود با شخصیت‌ های مختلف در سریال‌ ها، سینما، انیمه‌ ها و… ارتباط برقرار کرده باشند و بخواهند یک یادگاری از شخصیت مورد علاقه خود را در اختیار داشته باشند. دسته بعدی افرادی هستند که کلکسیونر Art Toy‌ها هستند و به عنوان مثال دوست دارند مجموعه‌ ای کامل از شخصیت‌ های مارول یا کمیک‌ های دی سی را به صورت کیوپاسکت داشته باشند. البته در پایان نیز نباید این مورد را فراموش کرد که خرید این محصولات به عنوان هدیه می‌ تواند گزینه بسیار خوبی باشد. به خصوص اگر در میان دوستان یا آشنایان خود افرادی را دارید که دلبسته این شخصیت‌ ها هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9  +  1  =  

تخفیف نقدی !
20.000 تخفیف
100 هزارتومان تخفیف
خیلی نزدیک بود !
15000 تومان
30.000 تومان تخفیف
25000 تومان تخفیف
سری بعدی حتما برنده میشی
برنده شدی
هفته دیگه حتما برنده میشی
200.000 تومان تخفیف نقدی
متاسفم نشد که بشه
شانس خودتو امتحان کن !
گردونه شانس !هر هفته یک بار میتونی از گردونه استفاده کنی !کلی جایزه منتظرتونه پس همین حالا شانستو امتحان کن ایمیلتو  حتما وارد کن  
ایمیلتو وارد کن  حتما کد تخفیف جایزه را کپی کن موقع خرید ازش استفاده کن