تهیه کلکسیون فیگور

تهیه اکشن فیگور

فیگور یا مجسمه جزو اسباب بازی‌ های محبوبی است که هم دختران و هم پسران عاشقش هستند. علاوه بر این، حتی بزرگسالان هم به آن علاقه زیادی دارند. برخی شاید به اشتباه فکر کنند که فیگورها برای بازی کردن هستند. فیگورها نمونه‌ های کوچک شده‌‌ ای از کاراکترهای فیلم‌ ها و سریال‌ های محبوب روز دنیا می باشند. حتی برخی از آنها شخصیت‌ های خیالی کمیک بوک‌ های محبوب نیز می‌ باشند. کودکان در سنین کودکی با آنها بازی می‌ کنند اما بزرگسالان از آنها کلکسیون‌ های خود را درست می‌ کنند. تهیه کلکسیون فیگور جزو علایق افراد زیادی است. اما در این مطلب به شما می‌ گوییم که چطور باید یک کلکسیون از فیگورها تهیه کنید.

فیگور چیست؟

فیگورها مجسمه‌ های پلاستیکی‌ هستند که بین کسانی که به فیلم‌ ها، سریال‌ ها، بازی‌ ها و… علاقمند هستند؛ طرفداران زیادی دارند. برخی از افراد به جمع آوری کلکسیون این فیگورها نیز بسیار علاقمند هستند. در واقع این مجسمه‌ های پلاستیکی برخی اوقات آنقدر کمیاب می‌ شوند که هر کدام از آنها با پول‌ های زیادی توسط افراد علاقمند معامله می‌ شوند. برای مثال شرکت‌ های تولید کننده فیگور، تعداد محدودی فیگور از شخصیت‌ های محبوب تولید می‌ کنند. بنابراین فردی که کلکسیونر است؛ حاضر است آن را با قیمت بالایی خریداری کند تا آن را در کلکسیون خود داشته باشد. شرکت‌ های بزرگی مانند Palisades ,McFarlane و NECA فیگورهای خاص و کمیابی از شخصیت‌ های محبوب سینما، تلویزیون، موسیقی و ورزش تولید می‌ کنند.

 

فیگورها چطور ساخته می‌ شوند؟

برای ساخت فیگورها معمولا نمونه‌ ای را از گل رس تولید می‌ کنند. سپس جزئیات را اضافه کرده و در صورت تایید شدن؛ آن را از جنس پلاستیک تولید می‌ کنند. پلاستیک فیگورها بسیار نرم و منعطف بوده و حالت جذابی به مجسمه می‌ دهد. این مجسمه‌ ها معمولا 23 الی 25 سانتی متر بوده و وزن آن‌ها از 150 گرم بیشتر نمی‌ شود. برای رنگ یک فیگور از رنگ‌ های اکریلیک استفاده می‌ کنند. این رنگ در برابر نور کمرنگ نمی‌ شود و با شست و شو نیز از بین نمی‌ رود. معمولا فیگورها جزئیات دقیقی داشته و بیشترین شباهت را به کاراکتری که از رویش ساخته شده‌ اند دارند.

فیگورهای لیمیتد ادیشن (Limited Edition) چیست؟

همان طور که در بالا بیان کردیم؛ شرکت‌ های ساخت فیگور، برخی از فیگورهای خود را در نسخه‌ های محدود یا لیمیتد ادیشن تولید می‌ کنند. این فیگورها را بیشتر کلکسیونرها خریداری کرده و به سرعت نیز موجودی شرکت تمام می‌ شود. اما دلیل محبوبیت این نوع فیگورها محدود بودنشان است. شرکت بعد از پایان فروش دیگر آن را تولید نمی‌ کند. بنابراین کلکسیونرها حاضرند آن را از صاحبانشان با قیمت بالا خریداری کنند.

چطور کلکسیون فیگور درست کنیم؟

شاید دوست داشته باشید شما هم کلکسیون فیگورهای خود را داشته باشید. اما برای این که یک کلکسیون از فیگورها داشته باشید، باید به نکات زیادی توجه کنید. در نظر داشته باشید برخی از افراد کلکسیون فیگورهای یک کمپانی خاص را جمع آوری می‌ کنند. برخی دیگر از افراد نیز فیگورهای محبوب را جمع‌ آوری می‌ کنند. در کنار این موارد برخی دیگر نیز به فیگورهای خاص علاقه دارند. برای مثال برخی دوست دارند فیگورهای یک فیلم خاص را خریداری کنند. بسیاری از افراد عاشق جمع آوری فیگورهای سری فیلم‌ های هری پاتر، سری فیلم‌ های ثور، فیلم‌ های ابر قهرمانان و… هستند. بنابراین تنها فیگورهایی را خریداری می‌ کنند که مربوط به این فیلم‌ ها هستند.

در این میان شرکت های مثل Neca ,mcfarlen, side show , Hottoys, Blitzway, DC,Marvel ,Weta  و … شرکت های بزرگ و کوچک دیگر فیگور های فراوان و منحصر به فرد خود را روانه بازار فروش می کنند .

هر کدام از این برند ها پیشینه و سبک جدا و جالبی دارند مثلا شرکت Dc , Marvel  در کل فیگور ها و اکشن فیگور هایی را تولید می کنند که علاوه بر دکوری و کلکسیونی بودن می توان با آن ها بازی هم کرد و مناسب سن های پایین تر هم می باشد در کل این گونه شرکت ها فیگور هایی با ضمینه اسباب بازی تولید می کنند و در مقابل شرکت Neca  یا Mcfarlen  فیگور ها و اکشن فیگور های با ضمینه ای غیر از بازی تولید می کنند و صرفا این محصولات مناسب دکور و کلکسیون می باشد اما در مقابل قیمت های بالاتری دارند .

بالاترین قیمت ها در دنیای فیگور و اکشن فیگور به فیگور های دست ساز و غیر ماشینی بر می گردد (البته صرفا دست ساز بودن محصول کافی نیست و باید تحت لیسانس یکی از برند ها ی بالا باشد تا ارزش بالا تری پیدا کند )

گران ترین فیگور ها :

گران ترین فیگور ها و اکشن فیگور ها  در دنیا به شرکت های مثل SideSHow , Hottoys  بر میگرد.

شرکت side show : این شرکت فقط در ضمینه تولید فیگور ( مجسمه های دست ساز بدون مفصل ) کار می کند و در تلاش است که همیشه خاص بودن خود را به دنیا اثبات کند قیمت های این فیگور ها در کشور های مختلف متفاوت است و در کشور ما ایران گاهی قیمت این فیگور ها به نزدیک 50.000.000 تومان می رسد .

شرکت Hottoys :  این شرکت در تولید اکشن فیگور هایی با مفاصل زیاد و البته ظرافت بالا کار میکند .

در هات تویز علاوه بر زیبایی فراوان می توان بزرگترین حسن را مفصلی بودن این اکشن فیگور ها دانست زیرا به راحتی می توانید حالت های دلخواه خود را روی این محصولات پیاده سازی کنید .

هات تویز معمولا از لباس های پارچه ای و دوخت دست استفاده می کند این موضوع باعث تمایز بین این برند و برند های مشابه گردیده است .

فیگور کلکسیونی خریداری کنید

شرکت‌ های زیادی هستند که فیگورهای خود را به صورت کلکسیونی تولید می‌ کنند. برای مثال شرکت LEGO یا TOY TOY فیگورهای زیادی دارند که به صورت کلکسیونی در اندازه‌ های مینی و یا استاندارد تولید شده و به صورت یک و در کنار هم به فروش می‌ رسند. برای کلکسیونر شدن می‌ توانید از خرید چنین کلکسیون‌ هایی شروع کنید.
حتی می‌ توانید بر اساس علایق خود، فیگورهایی را که مربوط به سبک شما هستند جمع آوری کنید. بعد از چند سال شما فیگورهای محبوبی را به صورت یک کلکسیون دارید که شاید حتی اکنون نتوان در بازار پیدا کرد. معمولا فیگورهای زیادی هستند که بعد از سال‌ ها کمیاب یا نایاب شده و کلکسیونرها بعدا آن را با قیمت‌ های گزافی می‌ فروشند.

کدام برند برای خرید کلکسیونی مناسب است؟

برای تهیه کلکسیون و تبدیل به کلکسیونر شدن بهتر است فیگور برندهایی را خریداری کنید که از نظر جنس و دوام کیفیت خوبی داشته باشند. زیرا قرار است سال‌ های زیادی را دوام بیاورند. باید قابل شست و شو باشند و در برابر نور نیز تغییر رنگ ندهد. بنابراین بیشتر کلکسیونرها علاقه زیادی به خرید فیگورهای فانکو، لگو و… دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2  +  6  =  

تخفیف نقدی !
20.000 تخفیف
100 هزارتومان تخفیف
خیلی نزدیک بود !
15000 تومان
30.000 تومان تخفیف
25000 تومان تخفیف
سری بعدی حتما برنده میشی
برنده شدی
هفته دیگه حتما برنده میشی
200.000 تومان تخفیف نقدی
متاسفم نشد که بشه
شانس خودتو امتحان کن !
گردونه شانس !هر هفته یک بار میتونی از گردونه استفاده کنی !کلی جایزه منتظرتونه پس همین حالا شانستو امتحان کن ایمیلتو  حتما وارد کن  
ایمیلتو وارد کن  حتما کد تخفیف جایزه را کپی کن موقع خرید ازش استفاده کن