تفاوت لگوی کلاسیک و مدرن

تهیه لگو

لگوها اسباب‌ بازی‌ های جذابی هستند که تقریبا در هر سنی می‌ توان از آن استفاده کرد. مکعب‌ های آجری که اولین بار توسط یک شرکت دانمارکی در دنیا عرضه شد. این اسباب بازی نوستالژیک را خیلی از ما نیز به یاد داریم. کنار هم قرار دادن و مچ کردن مکعب‌ هایی که در اندازه‌ های مختلف بودند؛ بخش بزرگی از دنیای کودکی ما هستند. اما لگوهای گذشته در دسته لگوهای کلاسیک قرار می‌ گرفتند. لگوهای جذاب و مدرنی نیز تولید شده‌ اند که بیشتر در بازار به چشم می‌ خورند. اما تفاوت لگوی کلاسیک و مدرن در چیست؟ هر کدام چه ویژگی‌ ها و مشخصاتی دارند؟ در این مطلب از تاینی آنلاین بیشتر در مورد آن صحبت می‌ کنیم.

 

لگو

 

لگوی کلاسیک چیست؟

همان طور که در مقدمه توضیح دادیم، لگوها انواع مختلفی دارند. لگوهای قدیمی آجرهای کوچک و بزرگی هستند که کودکان علاقه زیادی به سرهم کردن آن دارند. این لگوهای رنگارنگ شبیه نمونه‌ های اولیه‌ ای تولید می‌ شوند که کارخانه اصلی تولید کرده‌ است. از این رو به آن ‌ها لگوی کلاسیک می‌ گویند. این لگوها دارای انواع مختلفی هستند. قطعات آن‌ ها از زیاد به کم متغیر است. معمولا هرچه تعداد آنها بیشتر باشد؛ قیمت نهایی محصول نیز بالاتر می‌ رود.
لگوهای کلاسیک با تعداد قطعات بالای 1000 نیز وجود دارد. این لگوها قابلیت درست کردن قطار، ماشین، آدمک و… را نیز به استفاده کننده می‌ دهند. رنگ بندی جذاب و قطعات زیاد آن می‌ تواند کودکان زیادی را به خود جذب کند. علاوه بر این که می‌ توان به کمک آن خانه‌ های اسباب بازی ساخت همچنین می‌ توان از آن برای سرگرم کردن کودک و نوجوان نیز کمک گرفت.
لگوی کلاسیک در واقع برچسبی برای اسباب بازی‌ های آجری است که می‌ توان از آن برای طراحی و ساخت چیزهای ساده و قدیمی استفاده کرد. مثلا می‌ توانید با لگوی کلاسیک سری حیوانات، سری خانه و… مزرعه حیوانات بسازید، یک فانوس دریایی داشته باشید و هواپیمای خود را سرهم کنید.
بسیاری از کودکان بازی کردن با لگوهای کلاسیک را بسیار دوست دارند. می‌ توان تا حد زیادی خلاقیت و نوآوری به خرج داده و چیزهای جدیدی نیز خلق کنند. علاوه بر این می‌ توان از لگوهای کلاسیک به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده کرد. می‌ توانید رنگ‌ ها را به کودک بیاموزید، خلاقیت او را افزایش دهید. حتی می‌ توانید سازه‌ های آزمایشی کوچک برای کودک ساخته و از او بخواهید آن را تکمیل کند. تمامی این فرآیند بر روی رشد هوش فضایی و هوش هیجانی کودک کمک می‌ کند.

لگوی مدرن چیست؟

لگو معمولا اسباب بازی‌ های آجری خود را مطابق با فیلم‌ ها و سریال‌ های ترند روز تولید می‌ کند. دسته‌ ای از این اسباب بازی ها تحت عنوان لگوی مدرن تولید می‌ شود. لگوی مدرن در واقع همان سازه‌ های آجری است که با فیگورهایی از شخصیت‌ های معروف دنیای فیلم و انیمیشن ترکیب شده است. این لگوها در بین نوجوانان بسیار پرطرفدار است. به طوری که می‌ توان آن را به عنوان ده اسباب بازی محبوب دنیا به حساب آورد.

انواع سری‌ های لگوی مدرن

لگوی مدرن انواع مختلفی دارد. این کمپانی تقریبا تلاش کرده تا بیشتر المان‌ های دنیا را در اسباب بازی‌ های خود بگنجاند. برای مثال می‌ توانید انواع لگوها را در فروشگاه‌ های آنلاین اسباب بازی مشاهده کنید.
لگوهای ساخت و ساز ساختمان، ساخت مزرعه، ساخت ترن هوایی، ساخت ماشین مسابقه، ساخت آشپزخانه و ساخت انواع خانه، لگوی سری بتمن، لگوی سری اسپایدرمن، لگوی سری هری پاتر و… جزو محبوب‌ ترین و پرفروش‌ ترین لگوهای جهان به حساب می‌ آیند.
این لگوها اندازه‌ های کوچکی داشته و در کنار مکعب‌ های رنگی کوچک و بزرگ، فیگورهایی نیز دارند که به آجرها می‌ چسبند. کودک می‌ تواند به کمک لگوهای مدرن خود را جای یک خلبان فرض کند، می‌ تواند یک دکتر باشد و یا یک مهندس سازه. انواع شغل‌ های مختلف را امتحان کند و خود را به جای ابر قهرمان‌ های محبوب فیلم‌ ها و سریال‌ ها تصور کند.
تمامی این هیجان و ذوق را کمپانی لگو با تولید لگوهای مدرن برای کودکان به ارمغان آورده است. کودکان می‌ توانند با این لگوها ساعت‌ ها سرگرم شده و خود را برای نقش پذیری آینده نیز آماده کنند. آنها می‌ توانند از خلاقیت خود کمک گرفته و انواع بازی‌ های جدید را نیز با لگوهای مدرن امتحان کنند.
تفاوت لگوی کلاسیک و مدرن در یک چیز است؛ ساختار خود اسباب بازی‌. لگوهای کلاسیک در واقع همان آجرهای رنگی هستند که از دیرباز از چوب و پلاستیک ساخته می‌ شدند. هنوز هم ساختار قطعه‌ ای قدیمی خود را حفظ کرده‌ اند. همچنین در تعداد بالا تولید می‌ شوند.
لگوهای مدرن اما تداعی کننده زندگی واقعی بوده و المان‌ های آن همگی در دنیای واقعی، فیلم یا سریال و انیمیشن وجود دارند. بنابراین کودکان یا نوجوانان می‌ توانند از آن برای بهتر شدن روحیه تیمی و یا بازی‌ های چند نفری نیز استفاده کنند.

لگو یا همان سازه های آجری یکی از جذاب ترین سرگرمی های تاریخ است چرا که این محصول هیچ محدودیت سنی ندارد .

شرکت های چینی مثل SY ,DEcool, Lepin,Bela,Lari و … از بهترین ها بعد از برند اصلی Lego  می باشند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  +  89  =  93

تخفیف نقدی !
20.000 تخفیف
100 هزارتومان تخفیف
خیلی نزدیک بود !
15000 تومان
30.000 تومان تخفیف
25000 تومان تخفیف
سری بعدی حتما برنده میشی
برنده شدی
هفته دیگه حتما برنده میشی
200.000 تومان تخفیف نقدی
متاسفم نشد که بشه
شانس خودتو امتحان کن !
گردونه شانس !هر هفته یک بار میتونی از گردونه استفاده کنی !کلی جایزه منتظرتونه پس همین حالا شانستو امتحان کن ایمیلتو  حتما وارد کن  
ایمیلتو وارد کن  حتما کد تخفیف جایزه را کپی کن موقع خرید ازش استفاده کن